1034 realizacje opublikowane przez 401 agencji
StudiVZ jest społecznością internetową dla studentów szkół wyższych w Europie, z siedzibą w Berlinie. Swoją działalność rozpoczął w październiku 2005. Funkcjonalności Studi.net są porównywalne z tymi, które oferuje jego amerykański od
-
-
---
-


Ostatnio dodane pozycje:

+
---

reklama

|
szukanie zapo
-
-
_ -
 
-

Dziekanat - kampania wirusowa

 
  klient: StudiVZ
agencja interaktywna: Immersum Eksperci Marketingu Wirusowego
branża: Serwisy i portale internetowe
typ publikacji: inny
data publikacji: 2007-06-28
w bazie od: 2008-09-05
immersum.pl/studentix.html
   
  StudiVZ jest społecznością internetową dla studentów szkół wyższych w Europie, z siedzibą w Berlinie. Swoją działalność rozpoczął w październiku 2005. Funkcjonalności Studi.net są porównywalne z tymi, które oferuje jego amerykański odpowiednik - Facebook. Z 4 milionami użytkowników (dane z sierpnia 2007) StudiVZ jest jednym z największych serwisów społecznościowych w Europie. Dużą popularnością cieszy się w krajach niemieckojęzycznych: Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Jesienią 2006 wystartowały wersje 4 nowe wersje językowe serwisu, we Francji (StudiQG), Włoszech (StudiLN), Hiszpanii (EstudiLN) i w Polsce (StudentIX). Wyzwanie Zachęcić polskich studentów do rejestracji w polskiej wersji serwisu (www.studentix.pl) i aktywnego w nim uczestnictwa; zwiększyć znajomość marki i zainteresować serwisem szeroką rzeszę studentów; stmulować rozmowy na temat serwisu wśród grupy docelowej. Wytworzyć szum wokół marki i zwiększyć ilość odwiedzin na specjalnie przygotowanej stronie kampanii (landing page) w serwisie StudentIX. Polski rynek serwisów społecznościowych już wtedy był dość mocno nasycony. Oprócz bezpośrednich konkurentów, istniały również portale, skierowane nie tylko do studentów ale całego młodego pokolenia (16-30 lat), posiadające miliony zarejestrowanych użytkowników (m.in. grono.net, nasza-klasa.pl); wśród użytkowników tych serwisów znaczący udział mają właśnie studenci. Panie pracujące w dziekanatach na większości polskich uczelni są powszechnie uważane przez studentów za ponure, niemiłe, nieszanujące studentów, nadużywające swojej pozycji, przesadnie zbiurokratyzowane. Większość studentów miała z nimi różnego rodzaju nieprzyjemne, często nawet traumatyczne, doświadczenia. Niestety, aby załatwić jakąkolwiek sprawę związaną z uczelnią, studenci muszą odwiedzać dziekanat dosyć często. Aby zaś dostać się do dziekanatu, zazwyczaj muszą spędzić sporo czasu, czekając w kolejce. Typowe uczucia, jakie im w tym towarzyszą, to frustracja i upokorzenie. Inną cechą charakterystyczną dziekanatów są godziny otwarcia, które najczęściej nie pasują nikomu oprócz osób w nich pracujących. Wszystkie wymienione czynniki składają się na specyficzne doświadczenia, które studenci pamiętają długo po ukończeniu studiów. I mimo, że są one zazwyczaj negatywne, po krótkim czasie większość ludzi potrafi się z nich śmiać. Co ważne, zjawisko to występuje w skali całego kraju, a nie tylko poszczególnych uczelni. O przygodach w dziekanacie krążyły wśród studentów oraz absolwentów opowieści i dowcipy. Nigdy jednak nie powstała na ten temat piosenka. Rozwiązanie Zaprojektowaliśmy kampanię blisko powiązaną z rzeczywistością studenckiego życia. Chcieliśmy stworzyć pozytywny wizerunek marki- StudentIX zna i rozumie problemy studentów oraz przekazać to, że w rzeczywistości społeczność ta jest tworzona i zarządzana nie tylko dla nich ale również przez nich samych. Uznaliśmy, że piosenka i animowany videoklip będą dobrym "opakowaniem" i jednocześnie nośnikiem dla tego przekazu wirusowego, w tej grupy docelowej. Wiedzieliśmy, że musi być dobrze dopasowana do specyficznych uwarunkowań kulturalnych i społecznych, starannie przemyślana i wiarygodna. Aby mogła rozprzestrzeniać się wirusowo, przynosząc pozytywne przeżycia, powinna być też naprawdę śmieszna. Piosenkę zatytułowaliśmy "Dziekanat" (choć w internecie krążą także wersje pt. "Baby z dziekanatu" i kilka innych). Główną siłą piosenki był zabawny a jednocześnie bardzo prawdziwy tekst, nowoczesna, wpadająca w ucho muzyka (wybraliśmy hip-hop) i charakterystyczna animacja. Pojawiający się w piosence i na planszy końcowej adres dziekanat.studentix.pl stanowił call-to-action - zachęcał do wejścia na stronę tej kampanii, tzw. "landing page" w serwisie StudentIX. Jej celem było podtrzymać dobry nastrój widza, wywołany klipem, zainteresować go tematem kampanii, zapoznać z serwisem i krok po kroku poprowadzić go do rejestracji w serwisie. Co ważne, ze względu na specyficzne przeznaczenie serwisu StudentIX (społeczność studentów), nie było wskazane pozyskiwanie użytkowników, nienależących do grupy docelowej. Wirus został odpowiednio "rozsiany" na rozmaitych internetowych platformach video, forach, społecznościach, agregatorach treści, blogach - w każdym przypadku koncentrując się na grupie docelowej.
 
 
    
     wykop
     
szukanie zaawansowane przypomnienie hasła wyloguj się
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij