1034 realizacje opublikowane przez 401 agencji
Zespół rockowy Bank - znany z pierwszej połowy lat 80 z przebojów takich, jak
-
-
---
-


Ostatnio dodane pozycje:

+
---

reklama

|
szukanie zapo
-
-
_ -
 
-

Koncert w SECOND LIFE - zespół BANK

 
  klient: BANK - zespół rockowy
agencja interaktywna: Immersum Eksperci Marketingu Wirusowego
branża: Muzyka
typ publikacji: inny
data publikacji: 2008-04-17
w bazie od: 2008-09-05
immersum.pl/bank.html
   
  Zespół rockowy Bank - znany z pierwszej połowy lat 80 z przebojów takich, jak "Ciągle ktoś mówi coś" czy "Powiedz mi coś o sobie". Longplay zespołu pt. "Jestem panem świata" wydana została w rekordowym jak na polskie warunki nakładzie prawie miliona egzemplarzy. Po wielu latach przerwy zespół nagrał nowy, dziesiąty z kolei album i postanowił przypomnieć o sobie fanom w kraju. Singlem promującym nową płytę wybrana została piosenka "To Wrocław". Wyzwanie Grupa była znana głównie wśród 40- i 50-latków, pamiętających polski rock z pierwszej połowy lat 80-tych. Jednak i w tej grupie wiekowej, po długiej przerwie, rozpoznawalność zespołu spadła. Wśród młodych ludzi zespół praktycznie nie był znany. Dlatego pierwszym naszym zadaniem była popularyzacja zespołu i jego dotychczasowej twórczości, a w następnej kolejności nowej płyty. Cel ten zdecydowaliśmy się osiągnąć poprzez wywołanie zainteresowania mediów zespołem. O Banku znów miało być głośno. Ze względu na ograniczony budżet założeniem managerów "Banku" było rozpoczęcie promocji nowego albumu od działań lokalnych, które następnie pozwoliłyby uzyskać efekty w skali całego kraju. Wybór singla "To Wrocław" nakładał pewne ograniczenia, ale i stwarzał okazje... Rozwiązanie Po drugie, zbliżała się data otwarcia drugiego Wrocławia w wirtualnym świecie Second Life, w realizacji którego jako agencja braliśmy udział. Postanowiliśmy to wykorzystać. Zdecydowaliśmy się zorganizować medialne wydarzenie- koncert grupy "Bank" w Second Life, w dniu uroczystego otwarcia Second Wrocław. Wybór tego nowoczesnego medium pozwalał łatwiej dotrzeć do młodych ludzi oraz zapewniał zainteresowanie mediów. Pomysł przedstawiliśmy Urzędowi Miasta Wrocławia i rozpoczęliśmy prace, na które składały się: * realizacja krótkiego materiału video promującego wirtualny koncert oraz otwarcie drugiego Wrocławia * promocja wydarzenia poprzez działania PR i e-PR, w tym: wiadomości prasowe, wywiady dla prasy (m.in. Polska The Times, Gazeta Wrocławska), radia (m.in. Radio Ram) i telewizji (zespół wystąpił m.in. w programie "Wideoteka Dorosłego Człowieka" w TVP2) * social media marketing i buzz marketing: dystrybucja informacji na forach internetowych, agregatorach treści, serwisach społecznościowych, wywołanie zainteresowania tematem wśród bloggerów * prace techniczne: przygotowanie avatarów- wirtualnych odpowiedników członków zespołu, wykonanie sceny z systemem oświetlenia na Rynku w Second Wroclaw, instrumentów, animacji muzyków, ścieżki dźwiękowej, próby oraz sterowanie postaciami podczas koncertu- wszystko w taki sposób, aby możliwie wiernie oddać klimat koncertu "na żywo" Wyniki * podczas koncertu, 17 kwietnia 2008 w godzinach 20.00-21.00, została osiągnięta maksymalna możliwa liczba avatarów, jakie mogą przebywać w tym samym czasie w jednej lokalizacji w Second Life * informacja o koncercie ukazała się w mediach lokalnych i ogólnopolskich, blogach, forach i społecznościach internetowych (m.in. gazeta.pl, wroclaw.pl, interaktywnie.com) * zespół "Bank" dostał od organizatorów propozycję wystąpienia na festiwalu w Opolu a także zorganizowania koncertu w ramach największego międzynarodowego maratonu kulturalnego jakim jest wrocławski festiwal Wrocław Non Stop * kilkaset pozytywnych komentarzy o koncercie w trakcie jego trwania i po jego zakończeniu * piosenka "To Wrocław" została okrzyknięta hymnem Wrocławia * na podstawie materiałów z koncertu przygotowywany jest właśnie teledysk zespołu- pierwszy polski video klip zrealizowany w Second Life
 
 
    
     wykop
     
szukanie zaawansowane przypomnienie hasła wyloguj się
Ta strona wykorzystuje pliki typu cookie. Jeżeli nie wyrażasz zgody na ich zapisywanie, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. zamknij