|
|
|
Nie Licz na Romana |
|
|
|
klient: Szkoła Języków Obcych City School
agencja interaktywna: Immersum Eksperci Marketingu Wirusowego
branża: Szkoły językowe
typ publikacji: microsite
data publikacji: 2006-09-01
w bazie od: 2008-09-05
nielicznaromana.org/ |
|
|
|
Wyzwanie
Przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć liczbę osób zapisujących się na kursy. Zwiększyć społeczną świadomość marki i zwrócić na nią powszechną uwagę. Wytworzyć szum wokół marki, stymulować marketing szeptany i zwiększyć ilość odwiedzin na stronie docelowej (landing page) Klienta.
Bardzo dobrze jest w przypadku marketingu wirusowego kiedy kampania odnosi się do aktualnych wydarzeń np. żartobliwie je komentując. Z tego mechanizmu skorzystano przy projektowaniu kampanii dla Szkoły Języków Obcych "Cityschool". Ten viral nosił nazwę „Nie licz na Romana”- odnosiła się ona bezpośrednio do wprowadzenia nowego rozporządzenia, pozwalającego niektórym uczniom, którzy nie zdali matury, uzyskanie świadectwa maturalnego, mimo negatywnego wyniku (była to tzw. amnestia maturalna), której pomysłodawcą był minister edukacji Roman Giertych.
Opracowano zintegrowaną kampanię marketingową, wykorzystującą branded entertainment, marketing szeptany, marketing wirusowy, buzz, user generated content i kilka elementów BTL. Stworzono mem "Nie licz na Romana", który zawierał w sobie istotę przekazu i stał się zarazem głównym hasłem kampanii. Zaprojektowano dedykowaną tej kampanii stronę internetową (flashowy microsite) nielicznaromana.org zawierającą: dwie zabawne animacje, które rozprzestrzeniały się wirusowo w Internecie, flashową grę online - emulator głosu Romana - który pozwalał uczestnikom stworzyć własne, nawet całkowicie absurdalne lub kontrowersyjne "Przemówienie Romana”, link "Jak zdać" odsyłający na stronę internetową Klienta zawierającą ofertę kursów językowych i maturalnych oraz elektroniczne gadżety (wygaszacze ekranu, tapety gotowe do pobrania) związane z kampanią.
Kampania osiągnęła bardzo dobre rezultaty:
- szum wokół kampanii, generujący/przynoszący do 7000 unikalnych odwiedzin dziennie,
- ponad 1000 rekordów w Google - odnośników do microsite'a nielicznaromana.org w innych serwisach, blogach i forach
- darmowe relacje na temat kampanii w ogólnopolskich i lokalnych stacjach TV i radiowych, w tym tych najbardziej popularnych wśród grupy docelowej (główne wydanie "Faktów" TVN, Radiostacja) a także w gazetach i portalach internetowych (m.in. Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl)
- ponad 3000 uczestników konkursu na najciekawsze "Przemówienie Romana"
- ruch na stronie firmowej Klienta zwiększył się 18-krotnie.
|
|
|
|
|
|
|
|